Facebook

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Risotto z kurkami

Risotto to potrawa, którą przyrządzam stosunkowo od niedawna.
Zawsze wydawało mi się, że jest ona trudna i skomplikowana w przygotowaniu.
Okazało się to nieprawdą, a risotto stało się jednym z moich ulubionych dań jednogarnkowych.
Dotychczas przygotowałam risotto z kurczakiem i warzywami, risotto z dynią oraz risotto po mediolańsku.
Tym razem postawiłam na kurki. I był to strzał w 10!
Risotto wyszło pyszne. Kremowe i delikatne.

Zapraszam!

Składniki na 2 porcje:
150-200 g kurek
bulion warzywny lub warzywno drobiowy
150 g ryżu Arborio
1/2 szklanki białego wina (wytrawne lub półwytrawne)
1 cebula
1 ząbek czosnku
masło, oliwa
sół, pieprz
Grana Padano

Wykonanie:
Na początku dokładnie  oczyszczam kurki i kroję je na mniejsze kawałki.
Cebulę i czosnek drobno siekam.
W garnku lub rondu z grubym dnem rozgrzewam odrobinę oliwy z masłem.
Podsmażam cebulę, po chwili dodaję czosnek.
Następnie dodaję kurki i smażę 2-3 minut.
Dodaję ryż i podsmażam non stop mieszając.
Ryż powinien stać się przezroczystyi cały pokryć się masłem.
Wlewam wino i czekam aż odparuję.
Następnie partiami dodaję gorący bulion.
Risotto trzeba co jakiś czas mieszać.
Ryż powinien być miękki na zewnątrz i  al dente w środku.
Konsystencja zależy od osobistych ubodobań.
Risotto zdejmuję z ognia. 
Doprawiam do smaku solą, pieprzem i dodaję odrobinę masła oraz startego Grana Padano.
Mieszam, przykrywam i odstawiam na kilka minut.

I gotowe!



Włoskie seryPora na kurki 2015Dzień Polskiej Żywności 2015

2 komentarze:

  1. Prosto i smacznie - czyli tak jak powinno być :)
    Dziękuję za udział w akcji "Pora na kurki 2015"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosto i pysznie, czyli tak jak lubię najbardziej.
      Z przyjemnością wzięłam udział w akcji.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz ;)