Facebook

środa, 9 stycznia 2013

Makaron ze szpinakiem, fetą i orzechami włoskimi

Makarony to jedno z moich ulubionych dań obiadowych.
Nie tylko ze względu na szybkość i  prostotę w przygotowaniu, ale również na niezliczone kombinacje smakowe.
Jest tyle możliwości dodatków.
Czasami jeden mały składnik potrafi nadać "to coś" co sprawia, że dana pasta smakuje inaczej niż zazwyczaj :)
Tym razem do makaronu ze szpinakiem postanowiłam dodać orzechy włoskie.

Serdecznie zapraszam!


Składniki:
makaron (u mnie świderki durum)
szpinak (u mnie mrożony)
ser feta
orzechy włoskie
sól, pieprz
czosnek
śmietanka (opcjonalnie)
masło
Wykonanie:
Makaron gotuję al dente w lekko osolonej wodzie.
W międzyczasie przygotowywuję szpinak.
Tym razem korzystałam ze szpinaku mrożonego, który wyciągnęłam z zamrażarki wcześniej aby odrobinę się rozmroził.
Troszkę masła roztapiam na teflonowej patelni, dodaję szpinak i dokładnie mieszam. Przykrywam pokrywką.
Po chwili dodaję rozgniecione ząbki czosnku (ilość uzależniona od upodobań :) ja lubie dużo).
Doprawiam solą i pieprzem do smaku.
Na końcu dodaję pokruszoną fetę i odrobinę śmietanki (można ją pominąć).
Czekam aż feta się rozpuści i wszystkie składniki dokładnie się połączą.
Makaron mieszam ze szpinakiem i przekładam na talerz.
Całość posypuję orzechami włoskimi.
Orzechy można również dodać wcześniej do szpinaku ale odrobinę zmiękły.
Jak kto lubi i woli :D
I gotowe!


4 komentarze:

  1. Szpinak, makaron, feta - uwielbiam to połączenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w końcu wrzuciłam przepis z dziennego jadłospisu :)
      mnie też zasmakował ;)

      Usuń
  2. Pyszny makaron, u mnie zapiekanka makaronowa z warzywami i mozzarellą(kuchnia lidla), pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że nie zostawiłaś namiarów na siebie bo przymierzam się do tej zapiekanki :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz ;)