Facebook

wtorek, 5 lutego 2013

Krem sułtański

 
 Ostatni tydzień spędziłam głównie na "chorowaniu".
W prezencie na dobry humor otrzymałam pyszne bezy domowej roboty.
Ostatnie sztuki postanowiłam wykorzystać do przygotowania kultowego? kremu sułtańskiego.
Moją inspiracją był przepis na krem sułtański z mojej ulubionej bielskiej kawiarni Delicje,
o której wspominałam już przy okazji przepisu na bananowo-truskawowy deser lodowy.

Krem sułtański można podać jako walentynkowy deser,
ponieważ zawiera czekoladę i kakao, które zaliczamy do afrodyzjaków.
Czekolada zawiera liczne substancje, które wykazują działanie psychoaktywne i powodują wzrost stężenia neuroprzekaźników w mózgu (miedzy innymi serotoniny, zwanej hormonem szczęścia), co odczuwamy jako poprawę nastroju. Czekolada pozwala także zmniejszyć uczucie stresu i ma działanie antydepresyjne.
 
 Serdecznie zapraszam !!!
 
 
Składniki:
 śmietana 30%
cukier puder
gorzkie kakao
bezy
gorzka czekolada w kostkach
rodzynki
rum
 
Wykonanie:
Rodzynki zalewam odrobiną rumu.
Dobrze schłodzoną śmietanę ubijam na sztywno z odrobiną cukru pudru.
Połowe śmietany mieszam z kakao, a drugą połowę z rodzynkami.
Na dnie pucharka rozkładam pokruszoną bezę, a na to bitą śmietanę z dodatkami.
Całość posypuję bezą i gorzką czekoladą.
 
I gotowe!
 
 
 

Zimowe szaleństwa

10 komentarzy:

  1. Nie znałam tego deseru, brzmi pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak chorować to każdy by chciał, czasem trzeba się trochę porozpieszczać :) A tego przepisu również nie znałam, zapowiada się pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo tak, taki krem to zdecydowanie propozycja dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam kremu sułtańskiego, ale patrząc na listę składników jestem pewna, że zakochałabym się od pierwszej łyżeczki!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się pół życia zastanawiałam, co to jest krem sułtański i kiedy już ta nazwa obiła mi sie o uszy, ciagle zapominałam sprawdzić. Teraz już wiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.
    To jest najsmaczniejszy deser z komuny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Łatwo i szybko robi się ten krem?

    OdpowiedzUsuń
  8. smak dzieciństwa mniam,pychota!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. dawno temu chodzilam z kolezanka specjalnie na ten krem do jedynej kawiarenki jaka u nas byla,krem przepyszny dlatego odnalazlam przepis i biore sie za robienie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz ;)