Facebook

czwartek, 24 maja 2012

Placek z rabarbarem

Dzisiaj są moje imieniny i z tej okazji chciałam Wam przedstawić pyszny domowy placek z rabarbarem.

Serdecznie zapraszam!



Składniki na tortownicę o wymiarach 27 cm:
1 szklanka cukru pudru (jeżeli ktoś lubi słodkie to mozna dać 2 szklanki)
kostka masła
6 jajek
12 łyżek mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2-3 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
1 szklanka mleka
cukier puder do posypania
owoce sezonowe - u mnie rabarbar
masło i bułka tarta do formy
sól

Wykonanie:
Rabarbar oczyszczam, obieram i kroję na kawałki.
Odzielam białka od żółtek.
Cukier puder i cukier waniliowy miksuję z masłem do białości. Nie przerywając mieszania dodaję  powoli po 1 żółtku do wykończenia materiału ;)
Następnie powoli dodaję wymieszaną wcześniej mąkę pszenną z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia.
Na końcu wlewam szklankę mleka.
Ubijam na sztywną pianę białka z odrobiną soli.
Delikatnie mieszam masę z pianą i wylewam ciasto na przygotowaną tortownicę, którą wcześniej wysmarowałam masłem i posypałam bułką tartą.
Na wierzchu rozkładam rabarbar.
Ciasto wkładam do nagrzanego na około 180-200 stopni piekarnika i piekę około godziny do godziny i kwadransa w zależności od piekarnika.
W trakcie pieczenia nie wolno uchylać drzwiczek piekarnika, aby ciasto nie opadło.
Dopiero po godzinie można sprawdzić delikatnie patyczkiem.
Upieczony placek studzę i posypuję cukrem pudrem.

I gotowe!




Ciasto dodaję do 7 akcji kulinarnych:

Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2012Smakołyki na pikniki
Czas na piknik 2012

5 komentarzy:

  1. Bez kometarzy - ja poprosze zaraz! Do porannej kawuni! :)
    Bardzo dziekuje za udzial w akcji :)
    Kasia


    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszniaste są takie ciacha.
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w rabarbarowej akcji:*!

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie! Po włożeniu do piekarnika zorientowałam się, że nie dolałam mleka :( Nie wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem bo tak nie próbowałam :) Ty mi powiedz jak wyszło?
      Ale co tam trzeba eksperymentować ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz ;)