Facebook

środa, 22 maja 2013

Jajka zapiekane ze szpinakiem na dwa sposoby

Przepis na jajko zapiekane w kokilkach ze świeżymi liśćmi szpinaku i kozim serem podpatrzyłam na blogu Stoliczku nakryj się.
Drugi przepis jest moim pomysłem.
Obydwa smakują wysmienicie.
Idealne na leniwe, wiosenne lub letnie śniadanie na tarasie czy balkonie :)

Zapraszam !!!


Składniki:
jajka
szpinak
kozi ser
śmietana
czosnek
masło
sól, pieprz
pieczywo

Wykonanie:
Jajko ze szpinakiem i kozim serem:
Kokilkę smaruję masłem.
Na dnie rozkładam kilka liści świeżego, młodego szpinaku i wbijam ostrożnie jajko.
Na wierzch układam plasterek koziego sera i łyzkę śmietany.
Całość doprawiam solą i pieprzem.

Jajko ze szpinakiem i czosnkiem:
W rondelku rozgrzewam masło, dodaję rozgnieciony czosnek.
Po chwili wrzucam liście młodego szpinaku.
Doprawiam sola i pieprzem i duszę przez chwilę.
Gotowy szpinak przekładam do kokilki i wbijam ostrożnie jajko.
Doprawiam pieorzem.

Jajka wkładam do rozgrzanego piekarnika i zapiekam do uzyskania porządanej i ulubionej konsystencji żółtka i białka.
Podawać gorące. Najlepiej w asyście chrupiącego chleba i opruszone szczypiorkiem.

I gotowe!

 Jajko ze szpinakiem i czosnkiem.



Jajko z kozim serem i śmietaną.

Jajka dodaję ją do akcji Śniadanie w maju w Barku "U Peli".

3 komentarze:

  1. Bardzo mi narobiłaś ochotę na jajo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczone jajka to jeden z moich ulubionych sposobow na rozpoczecie dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak podanych jajek wieki nie jadłam! Koniecznie muszę zrobić, są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz ;)